Restrukturiranje

RESTRUKTURIRANJU SE PRISTUPA U CILJU PREOKRETA U POSLOVANJU A NE STEČAJA!

 

Restrukturiranje ili preokret u poslovanju je reorganizacija kompanije u okviru svih 360 stepeni radi osiguranja njene čvrste tržišne pozicije, profitabilnosti i dugovečnosti. U Srbiji država za svoja preduzeća koristi Unapred Pripremljen Plan Reorganizacije (UPPR) za privremeno rešavanje kritičnog stanja. Ovaj postupak nema za cilj ostvarenje čvrste tržišne pozicije i zdravog poslovanja firme već se svodi na subvencionisanje preduzeća uz zaštitu od poverilaca dok se čeka na stranog investitora kojeg država u međuvremenu panično traži po belom svetu. Najverovatniji razlog za to je pomanjkanje poslovnog znanja i iskustva u poslovanju u čistim tržišnim uslovima. UPPR se ograničava na restrukturiranje dugova kompanije samo da bi se „kupilo“ vreme pa stoga i ne može dovesti do stvarnog preokreta u poslovanju jer ne razmatra, a još manje rešava korene problema. Od stranaca se očekuje da dođu sa gotovom poslovnom strategijom, onom koju domaći menadžeri nisu umeli sami da razviju. Alternativa je da se sačeka da i poslednji radnik uzme otpremninu ili ode u penziju.

Loš finansijski menadžment u prošlosti ili pogrešna struktura kapitala sigurno nisu ključni uzrok nagomilanih dugova privatnih i državnih kompanija koje čekaju u redu za „restrukturiranje“. Ovde se radi o sistematskom gubitku konkurentnosti kako poslovnog modela tako i proizvoda/usluga, gubitku delova tržišta, padu prodaje te neminovnom odlasku najsposobnijih kadrova iz firme. Zato restrukturiranje mora da bude iznalaženje novog poslovnog modela i organizacione strukture koji će obezbediti konkurentnost proizvoda i usluga, povraćaj izgubljenih pozicija na starim tržištima i adaptaciju na nova tržišta i uslove poslovanja, a sve u cilju postizanja operativne profitabilnosti i pozitivnih protoka novca. Restrukturiranja dugovanja i strukture kapitala je samo jedan u nizu koraka “restrukturiranja preduzeća” jer on, sam za sebe, ne donose ništa više od privremenog olakšanja zato što ne rešava suštinske probleme poslovanja tj. neefikasnosti koje su dovele do finansijskog problema na prvom mestu.

Ako je kompanija zapala u takve probleme da se restrukturiranje smatra za najbolje rešenje, teško je poverovati da će stari rukovodeći tim koji je doveo firmu u tu situaciju moći da je samostalno izvede iz nje. Njima će sigurno biti potrebna pomoć sa strane, a verovatno i osvežen rukovodeći tim. Novi ljudi moraju doneti iskustva iz sličnih situacija to jest uspešno završenih poslovnih preokreta u razvijenim tržišnim ekonomijama kao i znanje iz upravljanja promenama.

Moja misija kao stručnjaka za poslovni preokret je da pomognem klijentu u stvaranju jedinstvene i održive konkurentske prednosti na tržištu koja se zasniva na održivoj strukturi kako kapitala tako i organizacije poslovanja firme, unutar i izvan nje. Tokom projekta preokreta ja sarađujem sa klijentom na utvrđivanju mogućnosti razvoja i primene novih i uspešnijih strategija, poslovnih procesa, znanja i sistema koji kreiraju vrednost kako za vlasnike tako i za mušterije i zaposlene. Zato što ne postoji idealni način transformacije primenljiv na sve organizacije, ja prilagođavam zajednički pristup razvoja transformacionog programa na način koji najviše odgovara lokalnoj organizacionoj kulturi, finansijskom potencijalu, potrebama i nivou procenjene organizaciono-strateške sposobnosti u datom trenutku.

 

BESPLATNO preuzmite i delite sa kolegama moje uputstvo za PROCES RESTRUKTURIRANJA i POSLOVNOG PREOKRETA

 

Pročitajte PROCES POSLOVNOG PREOKRETA iz koga ćete saznati kako da se koncentrišete na kvalitet poslovnog modela, marketing, prodajnu praksu, prihod, strukturu lanca snabdevanja i dostave, strukturu troškova i vašu strukturu kapitala. Počnite tako što ćete kreirati atmosferu hitnosti i analizirajte situaciju da razotkrijete finansijske, operativne i tržišne slabosti kao i potencijal kompanije te omogućite izgradnju raspoloživih scenarija za restrukturiranje. Ovi mogu uključiti dokapitalizaciju, prodaju jednog dela, smanjenje obima poslovanja, odustajanje od nekih proizvoda, usluga i/ili tržišta, ulazak u strateško partnerstvo, novi poslovni model/proizvode/usluge i slično.

button-preokret

 

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

%d bloggers like this: